Blog

Τι πρέπει να προσέξεις πριν φτιάξεις την ιστοσελίδα της επιχείρησής σου

Η επένδυση σε μια καινούρια ιστοσελίδα αποτελεί σημαντική απόφαση για οποιαδήποτε επιχείρηση, είτε μεγάλη είτε μικρή.

Η ιστοσελίδα είναι το πρόσωπο της επιχείρησής σου στον κόσμο του διαδικτύου. Είναι το μέρος όπου οι υποψήφιοι πελάτες σου γνωρίζουν ποιος είσαι και τι κάνεις.

Όταν γίνει σωστά, μία καινούρια ιστοσελίδα λειτουργεί ως μηχανή εύρεσης υποψηφίων πελατών.

Αλλά αν δεν προσέξεις κάποια σημαντικά πράγματα, τότε η ιστοσελίδα σου μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στην επιχείρησή σου. Ας δούμε τι πρέπει να προσέχεις όταν δημιουργείς μια νέα ιστοσελίδα:

1. Τι θέλεις να πετύχεις;

Πολλοί επιχειρηματίες δεν ξέρουν τι πραγματικά θέλουν να πετύχουν όταν φτιάχνουν μία ιστοσελίδα, ειδικά αν το κάνουν μόνοι τους. Αυτό που πρέπει πρώτα να αποφασίσεις είναι το ποιος θα είναι ο σκοπός την νέας σου ιστοσελίδας. Θέλεις να στήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να προωθήσεις τα προϊόντα της επιχείρησής σου ή μια σελίδα η οποία θα ενημερώνει για τις υπηρεσίες σου και θα μαζεύει τις πληροφορίες ενδιαφερόμενων πελατών;

Μήπως θέλεις να αυξήσεις τις online κρατήσεις σου; Καταλαβαίνεις πως είναι πολύ σημαντικό να έχεις ξεκαθαρίσει τον σκοπό της ιστοσελίδας σου.

2. Μελέτησε του πελάτες σου

Το να αποφασίσεις να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδας και να ξεκινήσεις να την προωθείς δεν είναι αρκετό. Πρέπει να είσαι σε θέση να προσφέρεις αυτό που ζητάνε οι πελάτες σου αλλά και να γνωρίζεις τα μέρη όπου θα βρίσκονται αυτοί. Με λίγα λόγια πρέπει να κατανοήσεις πάρα πολύ καλά το κοινό σου έτσι ώστε να μπορείς να προσαρμόσεις την ηλεκτρονική παρουσία της επιχείρησής σου και να την κάνεις ελκυστική προς αυτούς.

3. Επιλογή Domain

Το Domain της ιστοσελίδας σου, δηλαδή το όνομα που θα πληκτρολογεί κάποιος για να την βρει, είναι ίσως από τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να προσέξεις. Ένα Domain πρέπει να είναι απλό, κατανοητό, εύκολο στην γραφή αλλά ταυτόχρονα να συμβαδίζει με την ταυτότητα της επιχείρησής σου. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή όταν διαλέγεις το Domain δου.

4. Branding

Πριν επιλέξεις τα χρώματα και τα γραφιστικά της ιστοσελίδας σου, είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη το κοινό που απευθύνεσαι και την βιομηχανία που εξυπηρετείς. Διαφορετικά χρώματα θα χρησιμοποιήσεις για να προσελκύσεις ένα πιο νεανικό κοινό απ’ ότι ένα μεγαλύτερο με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Επίσης πολύ σημαντικό είναι η ιστοσελίδας σου να έχει μια ομοιόμορφη εικόνα χωρίς όμως να γίνεται βαρετή.

5. Λειτουργικότητα

Όταν σκέφτεσαι τη λειτουργικότητα, υπάρχουν μερικά θέματα που πρέπει να λάβεις υπόψη. Δηλαδή, είναι η ιστοσελίδα λειτουργική με την κυριολεκτική έννοια; Υπάρχουν προβλήματα φόρτωσης ή σύνδεσμοι που δεν λειτουργούν; Είναι τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της ιστοσελίδας επαρκή για τις ανάγκες της επιχείρησής σου;

Εκτός από αυτά τα επιχειρησιακά ζητήματα, είναι σημαντικό να βλέπεις τις λειτουργίες της ιστοσελίδας σου από την οπτική γωνία του χρήστη. Είναι σωστές οι φόρμες επικοινωνίας, οι έρευνες και οι κριτικές πελατών του ιστότοπού σου; Ένα ή όλα αυτά τα λειτουργικά ζητήματα μπορούν να κάνουν έναν πελάτη να φύγει από την ιστοσελίδα σου.

6. Χρηστικότητα

Οι ιστοσελίδες που είναι εύκολες στη χρήση είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν νέους πελάτες. Η χρηστικότητα μπορεί να βελτιωθεί απλοποιόντας την ιστοσελίδα και αφαιρώντας στοιχεία που δεν χρειάζονται. Βεβαιώσου ότι υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται ένας πελάτης για να είναι εύκολα προσβάσιμη.

Εάν ένας χρήστης διαβάζει το blog σου και θέλει να εγγραφεί στο newsletter, πρέπει να ψάξει να βρει την φόρμα εγγραφής; Εμφανίζονται σαφώς όλα τα στοιχεία επικοινωνίας; Πρέπει λοιπόν να αναλύσεις τις ανάγκες που έχει ο χρήστης όταν βρίσκεται στην ιστοσελίδα σου και να φροντίσεις να καλύπτονται όσο πιο εύκολα γίνεται.

7. Responsive Σχεδιασμός

Σήμερα οι χρήστες σερφάρουν στο διαδίκτυο από μια πληθώρα διαφορετικών συσκευών. Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό η ιστοσελίδα σου να εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές. Ο responsive σχεδιασμός μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό. Θα κάνει την ιστοσελίδα φιλική προς κινητά, θα βελτιώσει τον τρόπο εμφάνισής της σε συσκευές με μεγάλες και μικρές οθόνες και θα αυξήσει τον χρόνο που ξοδεύουν οι επισκέπτες σε αυτήν. Μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τη κατάταξη σου στις μηχανές αναζήτησης.

8. Σύντομοι χρόνοι φόρτωσης

Τίποτα δεν εκνευρίζει περισσότερο τους επισκέπτες από τους αργούς χρόνους φόρτωσης. Μπορείς πολύ εύκολα να χάσεις πωλήσεις αν η ιστοσελίδα σου είναι αργή. Τεστάροντας τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σου, θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τυχόν προβλήματα και να τα διορθώσεις.

Για να αυξήσεις τη διατήρηση πελατών και να δώσεις μια θετική εμπειρία χρήστη, αξιολόγησε περιοδικά τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σου μόλις κυκλοφορήσει. Οι σύντομοι χρόνοι φόρτωσης δίνουν στους πελάτες τις πληροφορίες που θέλουν, όταν το θέλουν. Εάν η ιστοσελίδα σου δεν μπορεί, θα μπορέσει η ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή.

9. Ενεργό Blog

Ένα blog βοηθάει τους πελάτες να ενημερώνονται για τα πιο πρόσφατα προϊόντα, εταιρικά γεγονότα και πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου. Η δημιουργία ενός blog μαζί με την ιστοσελίδα σου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείς μαζί με τους πελάτες σου, ειδικά εάν οι αναρτήσεις σου εκπαιδεύουν και ενθαρρύνουν τους αναγνώστες να αλληλεπιδρούν μαζί σου. Παρέχοντας τακτικά στους αναγνώστες καινούριο, χρήσιμο και στοχευμένο περιεχόμενο, η ιστοσελίδα σου γίνεται ένας αξιόπιστος ηλεκτρονικός προορισμός.

10. Χρησιμοποίησε Call to Action Buttons

Χρησιμοποιώντας σε στρατηγικά σημεία της ιστοσελίδας σου κουμπιά τα οποία προσκαλούν του χρήστες να λάβουν δράση, μπορεί να βελτιώσει την αλληλεπίδραση με του χρήστες και να αυξήσει τις πωλήσεις σου. Για παράδειγμα μπορείς να δημιουργήσεις ένα Call to Action το οποίο θα προτρέπει τους χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σου ή να γίνουν μέλος του newsletter σου. Ανεξάρτητα από το τι ζητάς από τους επισκέπτες να κάνουν στην ιστοσελίδα σου, πάντα να ενσωματώνεις μια έκκληση για δράση τουλάχιστον μία φορά σε κάθε σελίδα.

11. Κριτικές πελατών (testimonials)

Οι κριτικές πελατών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση της επιχείρησής σου. Με την παρουσίαση κριτικών πελατών στην ιστοσελίδα σου, δείχνεις τις δεξιότητες και τα προϊόντα της επιχείρησης σου και τη δέσμευσή σου ως προς τους πελάτες σου. Εάν έχεις ήδη μια τακτική πελατειακή βάση, προσέγγισε μερικούς και ζήτα να σου αφήσουν κριτικές.

Αν είναι πρόθυμοι να κάνουν μια ηχογραφημένη κριτική, άρπαξε την ευκαιρία και δημιούργησε ένα βίντεο. Όσο πιο αυθεντικές και λεπτομερείς κριτικές λαμβάνει η επιχείρηση σου, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητές σου να αποκτήσεις νέους πελάτες.

12. SEO, Social Media & Email

Επειδή έχεις ξοδέψει πολύ χρόνο για να χτίσεις την ιστοσελίδα σου, δεν σημαίνει ότι οι χρήστες θα την επισκεφτούν. Όταν η ιστοσελίδα σου κυκλοφορήσει, θα πρέπει να στρέψεις την προσοχή σου στις τεχνικές μάρκετινγκ. Οι άνθρωποι δεν θα βρουν την ιστοσελίδα σου μαγικά. Οι τακτικές SEO δεν θα δουλεύουν άμεσα οπότε θα πρέπει να δεις και τις εναλλακτικές λύσεις.

Ο πιο γρήγορος τρόπος για να γίνει γνωστή η ιστοσελίδα σου είναι η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα όπως Facebook, Instagram, LinkedIn αλλά και μέσω του σωστού email marketing.

13. Παίρνεις ό,τι πληρώνεις, αλλά πρόσεχε τις πολύ υψηλές τιμές

Η αλήθεια είναι πως σήμερα ο κάθε ένας μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων σε πραγματικά πολύ χαμηλά κόστη. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να το κάνει και σωστά. Από την άλλη μερικές εταιρείες χρεώνουν χιλιάδες ευρώ για μια απλή ιστοσελίδα που είναι σίγουρα περισσότερο του φαίνεσθε παρά του είναι. Φρόντισε λοιπόν να βρεις κάποιον που ταιριάζει τόσο με σένα όσο και με τον προϋπολογισμό σου.

14. Δέξου την βοήθεια

Όλοι ξέρουμε πως αν θέλεις κάτι να γίνει σωστά, πρέπει να το ζητήσεις από κάποιον έμπειρο και εξειδικευμένο στον αντίστοιχο τομέα. Το πρόβλημα με την δημιουργία μιας ιστοσελίδας είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων πιστεύει ότι είναι ειδικοί – «πόσο δύσκολο μπορεί να είναι;».

Ναι, πολλές διαφημίσεις λένε ότι μπορούμε όλοι να γίνουμε διαχειριστές ιστοσελίδων, αλλά δεν μας λένε ότι μερικοί άνθρωποι απλά δεν έχουν ιδέα από σχεδιασμό, καμία πραγματική ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας ή ιδέα για το πώς λειτουργεί το διαδίκτυο πραγματικά. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο πρέπει να σιγουρευτείς ότι όποιος αναλάβει την δημιουργία της ιστοσελίδας σου πρέπει να έχει και τις κατάλληλες γνώσεις και ικανότητες.

15. Δεσμεύσου

Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή της ιστοσελίδας σου, αρχίσει να λειτουργεί και να δέχεται κίνηση όλα είναι έτοιμα, σωστά; Λάθος! Ποτέ μην αφήσεις την ιστοσελίδα σου να παραμείνει στάσιμη. Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν να βλέπουν «ενεργές» ιστοσελίδες, με περιεχόμενο και λειτουργίες που προστίθενται ή ενημερώνονται τακτικά προς όφελος των χρηστών. Να θυμάσαι πως η ιστοσελίδα σου είναι ζωντανή ακριβώς όπως και η επιχείρησή σου. Πρέπει λοιπόν να δεσμευτείς στην ανανέωση της με πρόσφατο και σχετικό περιεχόμενο.

Συμπέρασμα

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις συμβουλές, μπορείς να αυξήσεις τις πιθανότητες για να δημιουργήσεις μια σωστή ιστοσελίδα, εξασφαλίζοντας ότι οι ανάγκες των πελατών σου θα ικανοποιούνται και ότι ο γενικός σχεδιασμός θα υποστηρίζει τους επιχειρηματικούς σου στόχους.

 

ArgolidaMarket.gr

Ο ηλεκτρονικός επιχειρηματικός οδηγός ArgolidaMarket.gr προβάλει επιχειρήσεις 24ώρες το 24ώρο, 365 ημέρες το χρόνο Έχει άμεση πρόσβαση από εκατοντάδες υποψήφιους πελάτες. Χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες χρήστες στο internet. Χαρακτηρίζεται από δυναμική και συνεχή εξέλιξη.

Γραφτείτε για να μαθαίνετε τα νέα και τις προσφορές των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων

Δωρεάν καταχώρηση αγγελίας

 

 

© 2007 ArgolidaMarket.gr

Search